i on je bio Grom.

by mesečarka91.

tumblr_mdi7fwxMVv1r2q9tyo1_500

Prelama se četvrtak na petak. Prelama se i vreme. Izašla sam, posle dugog unutrašnjeg prenemaganja, u jednu od onih šetnji ‘samo da nisam kući’. Dobar je Tom Waits za večeras, slaže se sa bojom neba. Boja prepune pepeljare na kafanskom stolu. Sivo i još sivlje. I pucaju svitci visoko u oblacima, kao utišani vatromet, kradu mi zenice. Nekada sam poznavala Grom, i bio je žensko, tih i snažan. Volela sam je one daleke avgustovske noći. Ostala je neizbrisiva uspomena, i nedostajanje.  Čežnem da pukne večeras, međutim, obilazi me… Sever joj je privlačniji. Skupina mojih romansi je izuzetno melanholično društvo, i sve ih i dalje volim podjednako. Grom, i Mesec, žitno polje u ranu jesen… Zaključani su u kutiji prošlogodišnjeg leta, i uvek će tamo ostati. Kada bi nekao uspeo da pobegne odatle, raspala bih se, bez patetike i preterivanja, na najsitnije čestice mog istrošenog bića. Trenutno živim u svojoj malenoj, vešto ograđenoj nirvani. Kad kažem ograđenoj, mislim van svake neprijatnosti, van svih scena, i konflikata. Dugo sam bila u začaranom krugu negativnih stavova, toliko dugo da sam zaboravila kako miris slobode ume da opije. Miris slobode… toplo veče,  gola ramena i prosvetljena kosa, skup parfem i osmeh dragih ljudi. Niko mi više ne meri vreme, niti postupke. Niko mi ne meri osmehe, niti koliko sam popila. Mogu u bilo koje doba noći da prošetam svoje opičene patike, i slušam glasno haotičnu muziku koju retko ko razume. Ciganska muzika koju tajno čuvam od sveta, neće svet razmeti slobodu ciganskog duha i njihovu preteranu emotivnost koju nekih večeri poput ove pustim poput jedra da me nose. ‘pira mange korkoro’ ili da kažem: ‘Sviraj onu najskuplju, i usput nešto da razbijem’. Prvih trideset, pa će proći još trideset godina, i još… i ja ću na kraju biti pepeo i neću se sećati tebe, Miko. Ja se stidim, jer se još nisam udostojila posetiti to sumorno mesto. 03/ 20-001 G… Pustila bih koju suzu, otpevala po koji stih, i zakačila neki beli cvet o tešku kamenu kapiju.

